کد خبر: ۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵- 12 July 2017

آگاهی اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند از ساختار و وظایف شورای نگهبان

اعضای دادگاه قانون اساسی تایلند با وظایف، ساختار، تجربیات و رویه های کاری شورای نگهبان آشنا شدند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر کدخدایی با تبیین جزئیات دیدارهای اعضای این دادگاه در تهران گفت: هیئت عالی رتبه از دادگاه قانون اساسی تایلند شامل رئیس و برخی اعضا، شماری از قضات عالی رتبه از دیوان عدالت اداری و دیوان عالی این کشور و حدود 20 نفر از مشاوران از حوزه های مختلف به تهران سفر کرده اند.
وی دادگاه قانون اساسی تایلند را نهادی شبیه به شورای نگهبان دانست و افزود: البته آنان رویه قضایی ای دارند که چنین دادگاهی شکل می گیرد اما به علت مشابهت هایی با شورای نگهبان مایل بودند به ایران سفر کنند و با نحوه کار و تجربه های این شورا آشنا شوند.
دکتر کدخدایی گفت: دادگاه قانون اساسی تایلند عمری حدود 20 ساله دارد و اعضایش هر سال به یکی از کشورها سفر می کنند تا از تجربیات آنان استفاده کنند و اکنون هم به تهران آمدند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان، دیدار اعضای این دادگاه با مقامات مختلف کشورمان را مطلوب دانست و افزود: روز نخست سفر به تهران، رئیس و جمعی از اعضای این دادگاه با آیت الله جنتی و شماری از اعضای حقوقدان شورای نگهبان دیدار کردند که توضیحات لازم درباره ساختار و وظایف شورا ارائه و به پرسش هایشان پاسخ داده شد.
وی گفت : دیروز هم دیداری با دادستان کل کشور داشتند که دیدار خوبی بود و توضیحات خوبی هم درباره وظایف دادستانی کل کشور داده شد.
دکتر کدخدایی افزود: این هیئت تایلندی همچنین با رئیس و اعضای دیوان عالی کشور دیدار و با حضور در یکی از جلسات هیئت عمومی این دیوان، از نزدیک رای گیری و بررسی یکی از پرونده ها را مشاهده کردند و دو طرف توضیحاتی درباره شرح وظایف هر یک از نهادهای ایرانی و تایلندی ارائه کردند.
وی، دیدار با رئیس و برخی مسئولان دیوان عدالت اداری و حضور در نشست عمومی شورای نگهبان را از دیگر برنامه های دیروز و امروز اعضای هیئت تایلندی برشمرد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این نشست، آیت الله جنتی و رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند توضیحاتی درباره وظایف هر دو نهاد ارائه کردند و به پرسش های اعضا پاسخ داده شد.
دکتر کدخدایی افزود: اعضای این هیئت تایلندی در روزهای آینده با مسئولان قضایی در استان های اصفهان و فارس دیدار می کنند و یکشنبه عازم کشورشان می شوند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

"وعده صادق" اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد

جلسه هیئت تحریریه فصلنامه دانش حقوق عمومی برگزار شد

واکاوی اصل ۲۲ قانون اساسی در سلسله جلسات شرح مبسوط قانون اساسی

آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است

دکتر طحان نظیف سالروز تاسیس سپاه پاسداران را تبریک گفت

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

عملیات «وعده صادق» پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

پربازدید ها

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است