کد خبر: ۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸- 01 December 2017
سخنگوی شورای نگهبان:

علم حقوق بشر را مدافعین حرم بلند کردند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: علم حقوق بشر را مدافعین حرم بلند کردند که برای دفاع از کرامت ذاتی انسان‌هایی مظلوم کیلومترها دورتر از مرزها، به سوریه رفتند و جان خود را فدا کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر کدخدایی در همایش" مدافعان حرم؛ مدافعان حقیقی حقوق بشر"  که در سالن همایش‌های ورزشگاه امام رضا(ع)برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت بر حکومت خودخوانده داعش گفت: اگر مدافعان حرم نبودند و مقابل این جرثومه‌های فساد را در منطقه نمی‌گرفتند، امروز هیچکدام از کشورهای منطقه روی آرامش را نمی‌دیدند.
عضو شورای‌عالی بسیج حقوقدانان کشور ضمن اشاره به تاریخچه اولین اعلامیه حقوق بشر در سال 1948  از سوی کشورهای غربی، اظهار داشت: در بحث حقوق بشر دو نکته مطرح است؛ اول بحث مبانی است که آنچه غرب مدعی آن است با مبانی اسلامی فاصله زیادی دارد چراکه نگاه آنها به انسان یک نگاه مادی و ابزاریست که سعی در دیکته‌کردن و قبولاندن اجباری آن به سایر کشورها و فرهنگ‌ها کردند اما صاحبنظران برجسته  اسلامی همچون علامه جعفری(ره) و آیت‌الله جوادی آملی در این باره تلاش فراوان داشتند.
وی نکته دوم حقوق بشر را نگاه ابزارمدارانه قدرت‌های استکباری به حقوق بشر دانست و افزود: اگر حقوق بشر را کرامت ذاتی انسان‌ها تعریف کنیم باید دانست کشورهای استکباری آن را به عنوان ابزاری برای سرکوب جوامع انسانی دیگر که خواهان استقلال هستند به کار می‌برند مانند آنچه در جنگ ویتنام اتفاق افتاد.
دکتر کدخدایی تصریح کرد: قضایای یازده سپتامبر و برج‌های دوقلو، بهانه و دستاویزی شد تا آمریکا بدون اینکه بتواند نقش کشورهای منطقه را در این حادثه اثبات کند، به عراق و افغانستان حمله کند و مرتکب جنایات و کشتار انسان‌های بی‌گناه شود.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه ضمن اشاره به جنایات و شکنجه‌های  زندان گوانتاناما، بیان کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر، آشکارا خلاف همه آن اعلامیه‌ها و اسنادی که خود تدوین کردند و مدعی آن هستند، عمل می‌کنند؛ گوانتاناما یک سند زنده از جنایات کسانیست که به دروغ مدعی حقوق انسان‌ها هستند.
وی ضمن به چالش کشیدن ادعاهای کذب و دوگانه مدعیان مستکبر حقوق بشر در جهان گفت: آیا جنایات رژیم اشغالگر قدس با کنوانسیون‌ها و اعلامیه‌های حقوق بشری غرب مطابقت دارد؟ آیا کودکان بی‌گناه یمن و سوریه مشمول کنوانسیون‌های حقوق کودک نیستند؟ جامعه جهانی این حقوق بشر با روش‌ها و استانداردهای دوگانه را  قبول نخواهد کرد.
 
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان با تصریح این مطلب که جمهوری اسلامی ایران  مدعی حقوق بشر بدون توجه به مذهب، نژاد، قومیت و ملیت است، گفت: اگر داعش در منطقه حاکم می‌شد، فقط اسلام یا ایران آسیب نمی‌دید بلکه کل منطقه و حتی جهان، متضرر می‌شد، اگرچه هدف اصلی آنها مخدوش کردن چهره اسلام در سطح جهانی بود که خوشبختانه این تیرشان نیز به سنگ خورد.
دکتر کدخدایی با اشاره به سیاست‌های دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر به مقایسه مناقشات موجود در دو کشور لیبی و سوریه پرداخت و گفت: چرا دخالت کشورهای مستکبر در لیبی ''مسئولیت حمایت'' تلقی می‌شود اما همین اقدام در سوریه جرم و جنایت نام می‌گیرد؟
سخنگوی شورای نگهبان ضمن انتقاد از تبعیض‌های موجود در بحث حقوق بشر در دنیا گفت: ما معتقدیم اگر قرار است نظام حقوق بشر شکل بگیرد و مقرراتی در این باره وضع شود، باید با توجه به اعتبار و ارزش واقعی انسان باشد و  شناخت درستی از انسان وجود داشته باشد و اگر وضع شد باید بدون تبعیض اجرا شود.
وی ادامه داد: چرا بحرین و یمن مشمول این قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی نیستند اما عربستان سعودی هر جنایتی را مرتکب می‌شوند بازهم او را رئیس شورای حقوق بشر می‌کنند؟ جامعه جهانی این استانداردهای دوگانه را نمی‌پذیرد.
عضو شورای‌عالی حقوقدانان کشور در ادامه  با بیان اینکه امروز دوست و دشمن قبول دارند که دفاعی که مدافعان حرم در سوریه کردند عین دفاع از حقوق انسانهاست، افزود: اگر استکبار پشت این قضایا نیست چرا به جنایات داعش رسیدگی نمی‌کند؟ مانند دادگاه‌های متعددی که بعد از جنگ جهانی دوم برای رسیدگی به جنایات جنگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: علم حقوق بشر را مدافعین حرم بلند کردند که برای دفاع از کرامت ذاتی انسان‌هایی مظلوم کیلومترها دورتر از مرزها، به سوریه رفتند و جان خود را فدا کردند.
دکتر کدخدایی با اظهار این مطلب که فقط وقتی منافع آمریکا و همدستان مستکبرش به خطر بیفتد، موضوع حقوق بشر پررنگ می‌شود، گفت: جامعه جهانی باید برای تشکیل دادگاهی برای محاکمه  سران داعش و حامیان آنها تلاش کنند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه سخنان خود پیروزی جبهه مقاومت را نتیجه  جانفشانی‌های مدافعان حرم در سایه تدابیر مقام معظم رهبری دانست و گفت: این تجربه چندین ساله انقلاب است که هر گروه و گروهکی کمر به نابودی این انقلاب بست، خودش دچار انهدام و نابودی شد و این سرنوشت حتمی کشورهای عربی فریب خورده استکبار هم خواهد بود و آن روز خیلی دور نیست.
 
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»/ دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سر آمده است

عملیات وعده صادق منطبق بر ضوابط حقوق بین‌الملل بود

اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک دفاع کاملا مشروع بود

آتشفشان قهر ملت‌ها و محور مقاومت صهیونیست‌ها را در شعله‌های آتش خواهد سوزاند / آفرین بر سپاه قهرمان ما

تجلیل آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و ابراز امیدواری برای نابودی رژیم صهیونیستی

قدردانی شورای نگهبان از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت؛ عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار نظام بود و ملت‌ها را به نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی امیدوار کرد

ایران خویشتنداری لازم را در برابر جنایت رژیم صهیونیستی داشته است

خون پاک شهدای حادثه تروریستی دمشق، مبدأ تحولات بزرگی می شود

تحقق مشارکت مردم در اقتصاد، وظیفه مسؤولین است

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به‌مناسبت فرارسیدن روز قدس؛ صهیونیست‌ها منتظر ضربات جبهه مقاومت و خروش مردم جهان باشند

دکتر طحان‌نظیف: حمله رژیم‌صهیونیستی نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ است

الگوی مردم سالاری دینی حرکت جهانی علیه نظام استکباری ایجاد کرد

دکتر طحان نظیف با اشاره راهپیمایی امسال روز قدس: ایستادن در کنار مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس افتخار ملت ایران است

رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داد

رژیم صهیونیستی تا زمانی که پاسخ محکمی دریافت نکند، دست از جنایت‌ برنمی‌دارد

صهیونیسم جهانی از صحنه روزگار محو خواهد شد