کد خبر: ۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳- 06 March 2018
آیت‌الله جنتی:

دولت تصدی‌گری‌اش در کارهای اقتصادی را کم کند

دبیر شورای نگهبان در دیدار با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تصدی‌گری خود را در کارهای اقتصادی کم کند تا مردم در بخش خصوصی با حضور فعال و سرمایه‌گذاری به اقتصاد کشور کمک کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، در این دیدار دبیر شورای نگهبان ضمن اشاره به وظیفه‌ی خطیر و مهم مجلس در خصوص نظارت گفت: مجلس شورای اسلامی دارای قدرت و اختیارات فراوانی است که می‌تواند بر عملکرد دستگاه‌های دولتی نظارت داشته باشد و جلوی تخلفات را بگیرد و نمایندگان محترم مجلس باید این وظیفه‌ی مهم نظارت را جدی بگیرند.
آیت‌الله جنتی ضمن اشاره به بحران کمبود آب که از دغدغه‌های مردم است، افزود: درصد بالایی از آب در بخش کشاورزی هرز می‌رود که باید مسئولان به فکر اصلاح سیستم آبیاری در بخش کشاورزی باشند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به وضع اشتغال در سطح جامعه گفت: متأسفانه سرمایه‌های مردم به جای اینکه در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شود، به علت وجود مشکلات در بخش سرمایه‌گذاری خصوصی، در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌شود و از سود سرمایه‌ی خود استفاده می‌کنند که در این زمینه وضع بانک‌ها نگران‌کننده است.
وی افزود: دولت باید تصدی‌گری خود را در کارهای اقتصادی کم کند تا مردم در بخش خصوصی با حضور فعال و سرمایه‌گذاری به اقتصاد کشور کمک کنند اما با سیاست‌های غلط اقتصادی به جای اینکه پول‌ها در اشتغال و تولید سرمایه‌گذاری شود به سمت سپرده‌گذاری در بانک‌ها و دریافت سود می‌رود.
آیت‌الله جنتی ضمن اشاره به مسأله‌ی مطرح شده از سوی نمایندگان حاضر در این جلسه در خصوص اصلاح قانون انتخابات افزود: در این مورد دست نمایندگان باز است و از جهات مختلف که مجلس مصلحت می‌بیند می‌تواند قانون انتخابات را اصلاح و تصویب کند و شورای نگهبان طبق وظیفه‌ی قانونی اعلام‌نظر می‌کند.
دبیر شورای نگهبان در خصوص نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: از لحاظ قانونی نظارت بر انتخابات شوراها بر عهده‌ی مجلس است و امکان قانونی و عملی برای نظارت شورای نگهبان بر انتخابات شوراهای شهر و روستا وجود ندارد.
وی با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه بر بازوی مشورتی شهردار بر کار وی نظارت می‌کنند اما اکنون شاهد عزل و نصب شهردار از سوی این شوراها هستیم که مربوط به امور اجرایی است.
دبیر شورای نگهبان در خصوص لایحه بودجه گفت: از نمایندگان محترم مجلس که درباره اعتبارات عمرانی دغدغه دارند می‌خواهم در ردیف‌های لایحه بودجه دقت بیشتر داشته باشند و ضمن جلوگیری از هزینه‌کردهای بی‌جا، اعتبارات بیشتری به بخش‌های عمرانی اختصاص یابد.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دشمن قصد ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی را دارد، افزود: دشمن می‌خواهد مردم را از عملکرد مسئولان ناامید کند و مسئولان در این زمینه نسبت به وظایف قانونی و شرعی خود کوتاهی نکنند تا مانع سوءاستفاده دشمن شوند.
در ابتدای این دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس پس از ارائه گزارشی از سوی رئیس این کمیسیون، نقطه‌نظرات و دغدغه‌های خود را ارائه کردند.
-------------
گزارش تصویری دیدار کمیسیون عمران مجلس با آیت‌الله جنتی
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود