کد خبر: ۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸- 08 April 2018
آیت‌الله جنتی:

نام‌گذاری هر سال مقام معظم رهبری معنادار و حساب شده است

آیت‌الله جنتی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌ها گفت: شعارهای هر سال مقام معظم رهبری معنادار و حساب شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان آیت‌الله جنتی در دیدار نوروزی مدیران و کارکنان شورای نگهبان با تبریک حلول ماه رجب، میلاد حضرت علی (ع)، مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) و شروع سال جدید، با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ما از شکر این نعمت بزرگ الهی یعنی جمهوری اسلامی عاجزیم؛ 40 سال است که خداوند این جمهوری اسلامی را که در تاریخ نمونه ندارد، از همه بلایا حفظ کرده است.
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: دشمنان علی‌رغم سرازیر کردن همه‌ی دشمنی‌شان از سراسر دنیا و همدست شدن برای به شکست کشاندن و نابودی جمهوری اسلامی، هرگز به آرزوی خود نرسیدند. در 8 سال جنگ تحمیلی دنیا دست به دست هم دادند و مقابل ما ایستادند اما در پایان خداوند پیروزی را نصیب ما کرد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به انواع و اقسام دشمنی‌ها بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود: دشمن وقتی از جنگ نظامی به هدفش نرسید، به سراغ ترفندهای دیگر از جمله جنگ‌های روانی و تحریم‌ها رفت. در حال حاضر هم هر جای دنیا که ما برای کار تجاری و اقتصادی خواستیم قدمی برداریم مانع‌تراشی کرده و می‌کند.
وی با ذکر این نکته که علی‌رغم همه‌ی این خباثت‌ها و دشمنی‌ها، جمهوری اسلامی همچنان بعد از 40 سال با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد، اظهار داشت: در اول انقلاب، دشمنان به خود وعده می‌دادند که این انقلاب 6 ماه بیشتر دوام نخواهد آورد، سپس می‌گفتند دو سال بیشتر دوام نخواهد آورد. آمریکایی‌ها مدام می‌گفتند و کسانی هم در داخل ساز اینها را می‌زدند که این سال آخر است؛ اما یک سال، دو سال، سه سال، بیست سال، سی سال گذشت و چهلمین سال هم رسید اما خداوند این انقلاب را حفظ کرد. ما با چه زبانی می‌توانیم این نعمت را شکر کنیم؛ کدام زبان می‌تواند نعمت به این بزرگی را شکر کند.
دبیر شورای نگهبان گفت: ما هر قدر هم نسبت به امام(ره) اظهار تواضع، خشوع و طلب مغفرت کنیم باز هم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم چرا که این شخصیت بزرگ بود که این حرکت الهی را انجام داد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) با وجود اینکه در پیش از انقلاب هیچ پست و منصب سیاسی نداشته است اما پس از انقلاب به دلیل هوشیاری فوق‌العاده به مانند یک سیاستمدار بزرگ کشور را رهبری کرد.
وی تأکید کرد: اگر من بگویم امام سیاستمدارترین انسان تاریخ است، مبالغه نیست؛ چرا که همه‌ی نقشه‌های دشمنان را می‌شناخت و آنها را خنثی می‌کرد. از اول انقلاب و در طول سال‌های پس از آن، کشور با چالش‌ها و خطرات زیادی روبرو بود اما این احاطه‌ی بی‌نظیر امام(ره) بر چم و خم امور سیاسی بود که بر مشکلات فائق می‌آمد.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه همه باید در حفظ نعمت انقلاب تلاش کنند، اظهار داشت: ایمان، عقیده و ولایت فقیه بود که این نظام را سرپا کرد و اگر همین‌ها ضربه بخورد نظام هم ضربه خواهد خورد؛ یعنی نقطه‌ی موفقیت همان نقطه‌ی شکست است.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: این عقیده‌ی مردم بود که تحت لوای امام(ره) باعث شد تا همه‌ی وجودشان را نثار انقلاب کنند. همین ایمان و عقیده بود که ملت را عاشق شهادت کرد و کاری کرد که نه تنها از مرگ نترسند بلکه به استقبال آن بروند. این روحیه سبب پیروزی بود و اگر ادامه داشته باشد، پیروزی هم ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه دشمن خارجی و داخلی همواره در صدد تضعیف ولایت فقیه است، گفت: برخی هر چه در توان دارند به کار می‌بندند تا ولایت فقیه را تضعیف کنند. این قدرت اگر تضعیف شود ستون پرقدرت انقلاب می‌خوابد و چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند. ولایت فقیه خیمه انقلاب را حفظ کرده است و تضعیف‌کنندگان ولایت فقیه خائنان به کشور، نظام و مردم هستند.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مخصوصاً سخنان ابتدای سال ایشان، افزود: من به ایشان عرض کردم این سخنرانی‌های شما از بهترین عبادات است. ایشان به خوبی همه‌ی مشکلات و مسائل کشور را متوجه شده و برای آن راه حل‌های مقتضی در نظر می‌گیرند. همین موضوع اقتصاد مقاومتی که می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات در حال حاضر باشد، نشان از هوش بالا و رصد دقیق ایشان از مشکلات است. هرچند که متأسفانه به اندازه‌ی کافی مورد توجه متولیان امر قرار نگرفته است.
آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال‌ها گفت: شعارهای هر سال مقام معظم رهبری معنادار و حساب شده است. اگر به همین شعار امسال که «حمایت از کالای ایرانی» است عمل شود چه تأثیر شگرفی می‌تواند در اقتصاد کشور داشته باشد.
وی با اعلام اینکه دولت استفاده از کالاهای ایرانی را از خود شروع کند، اظهار داشت: دولت از اجناس خارجی که مشابه داخلی دارد استفاده نکند و جلوی ورود آن به کشور را هم بگیرد تا تولید داخل رونق بگیرد.
آیت‌الله جنتی ادامه داد: من از مردم شریف کشورمان می‌خواهم که با مصرف کالای ایرانی به رونق اقتصاد کشور خودشان کمک کنند.
دبیر شورای نگهبان با انتقاد از سیل قاچاق به کشور گفت: چرا دروازه‌ها اینقدر باز است؛ چرا این‌همه لباس و پوشاک و وسایل منزل از چین و ترکیه به کشور قاچاق می‌شود. متأسفانه بعضی از این کالاهای قاچاق از مبادی گمرک هم وارد می‌شود.
آیت‌الله جنتی افزود: مردم باید از دولت، وزراء و مسئولین طلبکاری کنند و بگویند چرا تولید خوابیده است؟ چرا این همه بیکاری وجود دارد. اگر سرمایه‌ها به کار بیافتد بیکاری هم برطرف می‌شود. کسانی هستند که می‌توانند جلوی قاچاق را بگیرند اما به ایشان مجال داده نمی‌شود.
آیت‌الله جنتی در پایان با اشاره‌ی مجدد به چهلمین سال پیروزی انقلاب، اظهار داشت: امسال باید دوره‌ی 40 ساله‌ی انقلاب را بازخوانی کنیم؛ باید معلوم شود کجا بودیم و به کجا رفتیم؛ چه به دست آوردیم و چه از دست دادیم. دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی باید تبیین گردد تا برای ملت، جوانان و آیندگان مشخص شود چه انقلاب بزرگی به وقوع پیوست.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود