کد خبر: ۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷- 11 April 2018
آیت‌الله جنتی:

مجلس حمایت از کالای ایرانی را جدی بگیرد

دبیر شورای نگهبان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: من از شما به عنوان نمایندگان ملت درخواست می‌کنم حمایت از کالای ایرانی را جدی بگیرید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با تبریک حلول ماه رجب، میلاد حضرت علی(ع)، مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) و سال جدید گفت: متأسفانه به لحاظ اقتصادی و مسائل مالی آغاز خوبی در سال جدید نداشتیم. مشکلات مالی و بانکی خیلی جدی و اساسی است؛ این مشکلات هم در بُعد قانون وجود دارد و هم در بُعد اجرا که متأسفانه مشکلات در بُعد اجرایی خیلی بیشتر از بُعد قانونی آن است.
دبیر شورای نگهبان با انتقاد از کم رنگ بودن نظارت مجلس بر مسائل اجرایی و عملکرد دولت، افزود: متأسفانه برخی افراد در بین مسئولین اجرایی هستند که خیلی احساس مسئولیت نمی‌کنند و بیشتر از آنکه به فکر مردم باشند به فکر خودشان هستند. مجلس باید در این امور ورود کند و نظارت جدی داشته باشد. متأسفانه نظارت مجلس به اندازه‌ی کافی نبوده است.
آیت‌الله جنتی با اشاره به مشکلاتی که برخی مؤسسات مالی اعتباری برای مردم ایجاد کرده‌اند، گفت: وضعیتِ انفجاری فعلی که این مؤسسات ایجاد کرده‌اند، از ابتدا که اینگونه نبوده است؛ اگر از همان سال‌های ابتدایی، نظارت جدی و دائم صورت می‌گرفت کار به اینجا کشیده نمی‌شد.
دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: سال‌ها پیش که به یکی از مناطق آزاد رفته بودم، دیدم آن چیزی که در قانون برای این مناطق در نظر گرفته شده است انجام نمی‌شود. در حالی‌که باید محلی برای جذب سرمایه‌های خارجی باشد، بیشتر محل پول درآوردن و سودآوری برخی شده است.
وی ادامه داد: اگر نمایندگان مجلس در همان سال اول و دوم برای نظارت جدی بر این مناطق ورود می‌کردند شاید این وضع فعلی رخ نمی‌داد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن به امسال که چهلمین سال پیروزی انقلاب است حساسیت دارد و به کمک برخی در داخل به شدت در حال فعالیت است تا نشان دهد انقلاب پایان یافته است.
وی با بیان اینکه تبیین خدمات بی‌شمار نظام جمهوری اسلامی و آگاهی‌سازی در این زمینه موجبات خنثی شدن دسیسه‌ی دشمن را فراهم می‌کند، گفت: با وجود همه‌ی مشکلات، کارهای زیادی در طول 40 سال انجام شده است و کارهای انجام شده بسیار بیشتر از کارهای انجام نشده است.
دبیر شورای نگهبان افزود: باید تبیین شود که چه رشدی در زمینه‌های علمی، فرهنگی، خدمات عمومی، پزشکی و غیره داشته‌ایم. باید معلوم گردد در سال 57 کجا بودیم و الان کجا هستیم. متأسفانه بعضی از جوانان از این امور اطلاع ندارند.
آیت‌الله جنتی با توصیه‌ی نمایندگان به ارتباط بیشتر با مردم، اظهار داشت: درست است که شما عضو کمیسیون اقتصادی هستید ولی مسائل را تنها در اقتصاد منحصر نکنید؛ شما باید زبان گویای مردم باشید.
وی با اشاره به وظیفه‌ی نمایندگان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: شما در این سال باید نقش روشنگری داشته باشید و از ناامیدی مردم جلوگیری کنید چرا که ناامیدی همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و از همین مسیر به دنبال براندازی است.
دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: امام(ره) فرمودند برخی تلاش دارند بگویند اسلام قدرت مدیریت ندارد، اما ما باید بگوییم و نشان دهیم که اسلام قدرت مدیریت دارد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی عمل کردن مسئولان، افزود: من جداً خواهش می‌کنم روحیه‌ی انقلابی داشته باشید و از آسایش و استراحتتان کم کنید و بیشتر در خدمت مردم باشید. الحمدلله کمیسیون اقتصادی، کمیسیون فعالی است و می‌توان به آن امید داشت.
آیت‌الله جنتی در پایان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: من از شما به عنوان نمایندگان ملت درخواست می‌کنم حمایت از کالای ایرانی را جدی بگیرید و از دولت و دستگاه‌های اجرایی بخواهید که از کالای خارجی که دارای مشابه داخلی است استفاده نکرده و پرهیز کنند چرا که در غیر اینصورت این کار خلاف شرع، ملیت و خلاف منافع مردم است.
در ابتدای این جلسه آقای دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسات فشرده‌ی یکی دو روزه‌ی اخیر این کمیسیون با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای یافتن راه‌حل‌های مناسب برای حل معضل پیش آمده در رابطه با مسائل ارزی اخیر، به بیان مشکلات کلان حوزه‌ی اقتصاد مانند مسائل بانکی، مالیات، قاچاق کالا، موضوعات مربوط به بیمه و قانون فعلی کار پرداخته و از تلاش‌های گسترده‌ی این کمیسیون برای اصلاح این امور خبر داد. وی همچنین در پایان سخنان خود به بحث آماری در برخی موضوعات اقتصادی پرداخت.
در ادامه چند تن دیگر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس هم به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
در این جلسه که دکتر کدخدایی هم حضور داشت به برخی شبهات و سؤالات مطرح شده‌ی حضار در رابطه با عملکرد شورای نگهبان در ارتباط با برخی مصوبات، پرداخته و پاسخ داد. وی اظهار امیدواری کرد این جلسات ادامه داشته باشد.
-----------------
گزارش تصویری دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله جنتی
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود