کد خبر: ۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷- 30 April 2018
آیت‌الله جنتی:

ما هر چه داریم به برکت خون شهداست

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جبهه باطل نمی‌تواند اهل جبهه حق را تحمل کند گفت: اگر جبهه حق، جهاد نمی‌کردند قدرت‌های زورگو بر ما مسلط می‌شدند؛ لذا ما هر چه داریم بدون اغراق به برکت خون شهداست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی صبح امروز دوشنبه 10 اردیبهشت در مراسم تجلیل از خانواده شهدای حفاظت مجلس با تبریک اعیاد ماه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر (عج) گفت: امروز هر حرکتی که سبب فساد، بی‌دینی و ظلم و ستم در کشور شود، موجب پایمال کردن خون شهداست.
وی افزود: کسانی که مرتکب این کارها می‌شوند، در حالی که امروز در کشور مردم  مستضعف به سختی زندگی کرده و با بیکاری و دیگر مشکلات مواجه هستند، در حقیقت خون شهدا را پایمال می‌کنند.
آیت‌الله جنتی گفت: بعضی که ثروت‌های کلان می‌اندوزند، خانه دوم‌شان در اروپا و آمریکاست و هرکدامشان که نمی‌توانند در کشور بمانند، به این خانه دوم خود می‌روند.
وی با تأکید بر اینکه ما هر چه داریم بدون اغراق به برکت خون شهدا است، اظهار داشت: از ابتدای خلقت تا زمان ظهور امام زمان(عج) همواره در دنیا عده‌ای قدرتمند و ثروتمند وجود دارند که ضددین و ضدفضیلت‌ها بوده و فقط به خود و قدرت‌شان می‌اندیشند و هر چه هم که قدرتشان بیشتر باشد برایشان کافی نیست، و سیری ناپذیر هستند.
دبیر شورای نگهبان گفت: در مقابل این جریان، انبیاء الهی هستند که برای حفظ توحید و ارزش‌ها و فضایل انسانی، مأموریت داشته و برای آن قیام و جهاد و همه وجود خود را وقف این هدف می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه جریان حق و باطل همیشه در تاریخ به انواع مختلف وجود داشته و از جمله در زمان پیامبران به اشکال گوناگونی بروز یافته است، عنوان داشت: در طول تاریخ به شکل‌های مختلف شهادت وجود داشته، حتی در زمان پیامبران هم بوده است. طرف باطل همیشه اکثریت را داشته و مقتدر بوده، اصلاً طرفداران قدرت همیشه بیشتر از حق‌پرستان و خداپرستان بودند. اگر جبهه حق، جهاد نمی‌کردند و آماده جنگ با قدرت نبودند و از شهادت پرهیز می‌کردند و در خانه و مسجد، موعظه و نصیحت می‌کردند تا پیام الهی به مردم برسانند، قدرت‌های زورگو نسل آنها را منقطع می‌کردند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: جبهه باطل نمی‌تواند اهل جبهه حق را تحمل کند و حتی اگر آنها می‌خواستند در مسجد باشند، باز هم باطل آنها را تحمل نمی‌کرد و به زندان می‌انداخت، تبعید و یا اعدام‌شان می‌‌کرد.
وی جهاد را به معنای به استقبال شهادت رفتن برشمرد و بیان داشت: اگر امروز کلمه «لااله الا الله» و توحید است و در اسلام و مسیحیت و یهودیت و زرتشت دم از خدا زده می‌شود، به برکت شهادت‌هاست که این رشته قطع نشد و چراغ آن خاموش نشد.
دبیر شورای نگهبان افزود: حتی اهل باطل هم از برکت شهادت‌ها بی‌بهره نبوده‌اند، چرا که اگر این شهادت‌ها نبود، خود اهل باطل همدیگر را می‌خوردند، چرا که خونخوار و آدمخوار هستند و اگر این شهادت‌ها نبود، بیش از این به جان هم می‌افتادند و یکدیگر را تار و مار کرده، ناامنی ایجاد می‌کردند.
آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه شهید بسیار به گردن ما حق دارد، گفت: اگر تداوم فضایل بشری به برکت شهادت نبود، خدا اجازه نمی‌داد بندگان خوبش شهید شوند، خدا اجازه می‌دهد بندگان خوبش به شهادت برسند چنانچه خدا درباره‌ امام حسین (ع) فرمود «خدا می‌خواهد تو را شهید ببیند» البته این مسله فقط به امام (ع) اختصاص ندارد و دیگرانی هم که شهید شدند در ادامه همین مقدّرات بوده است، چون اگر شهادت نبود دین و اخلاق از بین می‌رفت.
دبیر شورای نگهبان با ذکر اینکه شهید علاوه بر آنچه خود به درجات بالا می‌رسد، مستضعفان را هم حفظ می‌کند تا حق‌شان پایمال نشود، گفت: ابتکار اربعین و حرکت از سمت ایران و سایر کشورها به سمت کربلا روز به روز رشد می‌کند، به علاوه عزاداری و سینه‌زنی‌ها برای شهادت امام حسین(ع) در اروپا و آمریکا که محیط اسلامی نیست، نشان می‌دهد که شهادت امام حسین(ع) یک شهادت ساده نبوده است.
آیت‌الله جنتی با عنوان اینکه باید در رأس دعاهایمان دعا برای شهادت باشد و این آرزوی یک مسلمان و شیعه علی است، تصریح کرد: پهلوی اول و دوم، با هدایت دشمنان کمر به نابودی اسلام بسته بودند تا به کلی دین را از بین ببرند و البته در حد اعلا نیز تضعیف کرده بودند چرا که مساجد و حوزه‌های علمیه خالی شده بود و در میان مردم عالِم ارجی نداشت، اما انقلاب اسلامی پیروز شد و این عنایت خدا به نسل ما بود که امام خمینی(ره) را مبعوث کرد، البته اسم ایشان را نمی‌توانیم پیامبر و یا امام معصوم بگذاریم، اما او از انبیاء بنی‌اسرائیل بالاتر است؛ البته در این باره حدیث داریم، والا من جرأت نمی‌کردم این را بگویم.
وی با تأکید بر اینکه آنچه پیام امام(ره) را حفظ کرد شهدا بودند، اظهار داشت: امام مثل روحانیون منبری نبود، هم خودش و هم مریدانش باید از جانشان می‌گذشتند تا در این مسیر قدم بردارند. شهدا، آثار و پیام امام خمینی (ره) را حفظ کردند، کاری که یاران پیامبر و امام حسین (ع) انجام دادند، شهدا به اسلام قدرت و آبرو دادند. ‌اگر شهادت‌ها نبود، چراغ اسلام در همان زمان پیامبر(ص) خاموش می‌شد.
آیت‌الله جنتی با اشاره به دوران ستمشاهی، گفت: در آن زمان جوری شده بود که مسلمانی مایه‌ ننگ و عقب ماندگی بود و می‌گفتند تاریخ مصرف اسلام گذشته است، اما جنگ آمد و شهدا با خون خود اسلام و انقلاب را حفظ کردند. برقراری امنیت و ایمان از برکت خون شهداست.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه همه ملت ایران از مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی چه بدانند و چه ندانند، بدهکار خون شهدا هستند، بر ضرورت حفظ ضرورت شهدا تأکید کرد و افزود: البته درِ شهادت بسته نشده است و همین شهادت‌ها بود که حزب‌الله لبنان را قدرتمند، سوریه را آزاد و داعش را تار و مار کرد.
وی افزود: اگر این شهادت‌ها نبود و داعش بر ما مسلط می‌شد و آنچه حکومت عراق و شام می‌نامید، فراهم می‌کرد، چه بر سر ناموس مردم می‌آمد؟ همانطور که غیر از کشتن و سوزاندن و قطعه قطعه کردن، چه جنایت‌های ناموسی مرتکب شدند که انسان از بیان آن شرم دارد.
دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کشوری که این همه شهید داده است نباید این همه گرسنه داشته باشد بلکه باید عدل علوی بر آن حاکم باشد؛ متأسفانه ما خیلی از قافله عقب هستیم، اما تا آنجا که می‌توانیم باید با تبعیض و بی‌عدالتی مقابله کنیم.
آیت‌الله جنتی از حفظ عفت و پاکدامنی به عنوان یکی از راه‌های پاسداری از خون شهدا نام برد و گفت: خانواده‌های شهدا باید تا آنجا که می‌توانند در درجه اول از طریق ارشاد و نصیحت با بدحجابی مبارزه کنند.
وی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند حال اگر یک خانمی چند تار مویش در خیابان بیرون باشد چه اشکالی دارد؟ در حالی که همین منشأ فساد است و پاکدامنی را از بین برده و موجب افزایش طلاق و کاهش ازدواج می‌شود که خود آثار دیگری دارد.
دبیر شورای نگهبان گفت: خانواده‌های شهدا در طرح مسئله ولایت فقیه مقدم هستند تا معلوم شود که ولایت فقیه چه نقشی در بقای اسلام و خون شهدا دارد و نیز روشن شود که اگر یک روز مردم ولایت فقیه را قبول نکنند چه بر سر ارزش‌ها می‌آید.
وی ضمن ابراز تعجب از عده‌ای که راجع به ولایت فقیه گمراه هستند، گفت: برخی راجع به ولایت فقیه در دانشگاه‌ها و محافل‌های دیگر شبهه ایجاد می‌کنند؛ البته بعضی‌شان جرأت می‌کنند صریح می‌گویند و بعضی کمتر صراحت دارند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر ولایت فقیه نباشد، چه کسی می‌خواهد در مقابل آمریکا بایستد؟ این ولایت فقیه است که به وسیله سپاه و بسیج در سوریه می‌جنگد؛ مگر همین‌ها سوریه را آزاد نکردند؟ همانطور که در جنگ هشت ساله هم ایستادند و با موفقیت آن را به پایان رساندند.
آیت‌الله جنتی با ذکر این نکته که انقلاب متعلق به ولایت فقیه است و شاه را همین ولایت از تخت به زیر کشید، گفت: دیگران همانند مصدق هم خواستند با شاه مقابله کنند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند، در حالی که وقتی ولایت فقیه می‌گوید خرمشهر را آزاد کنید، رزمندگان، دانسته روی مین می‌رفتند.
وی ادامه داد: امروز هم همین‌گونه است و هر چه دعا برای رهبر عزیزمان کنیم کم است چرا که مقابل دشمن ایستاده و اهل معامله نیست، در حالی که در همین مملکت عده‌ای هستند که ته دل و یا سر زبانشان می‌گویند که ما باید با دشمن کنار بیاییم؛ ‌این مثل آن است که انسان بگوید من با قاتل خودم و زن و بچه‌ام کنار می‌آیم، در حالی که دشمن هدفش کشتن است و تنها اگر از دشمنی دست برداشت، می‌توان با او سر میز مذاکره رفت.
دبیر شورای نگهبان گفت: آنها که می‌خواهند مشکلات کشور را با کمک دشمن حل کنند به خاطر بیاورند که دشمن چه زمانی به ما کمک کرد تا این مشکلات را حل کنیم. دشمن چه وقت برای حل رکود اقتصادی به ما گفت چه کنیم؟ دشمن مشکل‌آفرین است نه حلال مشکل.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت توجه به نامگذاری هر ساله مقام معظم رهبری ابراز داشت: متأسفانه مشخص نشد که نامگذاری‌های سال‌های گذشته به چه سرانجامی رسید؟ معلوم نشد اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در سال‌هایی که با آنها نامگذاری شده بود به کجا انجامید؟ بعضی دیگر هم این سخن رهبری را که می‌فرمایند «مشکلی نیست که در داخل کشور قابل حل نباشد» از زبان خود مطرح می‌کنند، ولی من شک دارم که واقعاً به آن ایمان داشته باشند.
آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه اگر از امکانات داخلی کشور همانند معادن به درستی استفاده شود، حتی یک  نفر هم شب گرسنه نمی‌خوابد، گفت: هرکس می‌تواند باید در این زمینه کاری انجام دهد از جمله صدا و سیما، خطبای جمعه، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها باید بگویند که جنس خارجی نباید مصرف کنید.
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: در اقلام و اجناسی که چاره‌ای نداریم، باید از خارج تامین کنیم؛ اما در پوشاک و نظایر آن سیر واردات خارجی به کشور که موجب رکود تولید داخلی است، معنا ندارد، در حالی که تولیدات ایرانی در انبارها خاک می‌خورد، به فرزندان‌تان بفهمانید خریدن جنس خارجی کمک به خارجی‌هاست.
----------------
گزارش تصویری دیدار رئیس مجلس خبرگان رهبری با جمعی از خانواده‌های شهدای یگان حفاظت مجلس شورای اسلامی و شهدای مدافع حرم
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

فیلم| آخرین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۲

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

پربازدید ها

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

اتمام بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس/ تعداد نهایی نامزد‌ها از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت؛ ۷۵ درصد داوطلبان تاییدصلاحیت شدند

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

نامزدهای انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود در شعب أخذ رأی را معرفی کنند

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود