کد خبر: ۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷- 06 March 2019
دکتر کدخدایی:

اصلاح عملکرد مسئولان مهم ترین وسیله برای تحقق اهداف نظام است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصلاح عملکرد مسئولان در مسیر اهداف انقلاب و منافع ملی اولویت جامعه ما است و این اصلاح عملکرد مسئولان مهم ترین وسیله برای تحقق اهداف نظام است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری فارس، جلسه هم اندیشی بیانیه گام دوم انقلاب با حضور دکتر عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان و اعضای پژوهشکده شورای نگهبان در پژوهشکده شورای نگهبان برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر کدخدایی به بیان نکاتی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم ترسیمی است از چهل سال گذشته انقلاب اسلامی که با تلخی ها و شیرینی های بسیاری همراه بوده و علیرغم دشمنی ها و تهدیدها این نظام با استواری و دستاوردهای بسیار به راه خود ادامه داده و برای حرکت به سوی آینده مصمم تر است.
سخنگوی شورای نگهبان با استناد به آمارهای بین المللی ادامه داد: اذعان نهادهای بین المللی و برخی دشمنان خارجی به موفقیت های ایران و افزایش فشارها و کینه ورزی آنان علیه ایران خود روشن ترین گواه بر پیشرفت و عظمت ایران است.
سخنگوی شورای نگهبان بیانیه گام دوم انقلاب را تصویری از راه طی شده این چهل سال دانست و ادامه داد: انتظار از جامعه علمی و نخبگان کشور این است که در دانشگاه ها و محافل علمی به تبیین این بیانیه بپردازند و برای رسیدن به شکوفایی و رشد بیانیه را نقشه راه خود کنند و از این بیانیه برنامه های دقیق برای اداره بهتر کشور استخراج نمایند.
این استاد دانشگاه با اشاره به پیام ویژه این بیانیه برای همه مسئولان ادامه داد: اصلاح عملکرد مسئولان در مسیر اهداف انقلاب و منافع ملی اولویت جامعه ما است و این اصلاح عملکرد مسئولان مهم ترین وسیله برای تحقق اهداف نظام است.
دکتر کدخدایی از پژوهشگران شورای نگهبان خواست تا تمام بندها و نکات این بیانیه را از دید حقوقی بررسی و کارشناسی کنند تا بتوانند از بعد حقوقی به رسیدن به اهداف بیانیه در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاست خارجی و ... کمک کنند.
در ادامه نشست پژوهشگران پژوهشکده شورای نگهبان به بیان تحلیل ها، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در خصوص عملیاتی کردن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب در عرصه حقوق پرداختند.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات