کد خبر: ۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱- 18 May 2017
حضرت آیت الله جنتی:

آحاد ملت در پای صندوق های رای حضور یابند

دبیر شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از مردم دعوت کرد در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ستاد نظارت بر انتخابات با تشکر از عملکرد اعضای این ستاد افزود: از همه اعضای شبکه نظارت بر انتخابات در داخل و خارج از کشور تشکر می کنم چرا که زحمت می کشند و آمادگی های خوب و سوابق خوبی از دوره های گذشته دارند و به سهم خود از عملکردشان در گذشته و حال راضی هستم.
وی با بیان اینکه مسئله انتخابات بسیار حساس و سرنوشت ساز است گفت: این حساسیت مخصوصا در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد چراکه رئیس جمهور مدیریت کل کشور را برعهده می گیرد و قانون ها باید به وسیله او اجرا شود.
دبیر شورای نگهبان در ادامه به ضرورت مشارکت عمومی در انتخابات اشاره کرد و افزود: به مشارکت توصیه و تاکید می کنم و همه مردم اعم از کوچک و بزرگ و از هر فرقه ای باید به عنوان یک شهروند در انتخابات شرکت کنند و بدانند اگر در انتخابات خیر و شری بوجود بیاید عاید همه خواهد شد بنابراین هیچ کس مستثنی از این قضیه نیست.
آیت الله جنتی تصریح کرد: این مساله مسلمان و غیرمسلمان هم ندارد حتی غیرمسلمانانی که در این مملکت و در پناه جمهوری اسلامی ایران و در آرامش زندگی می کنند چنین وظیفه ای دارند چراکه دولت می خواهد به آنها نیز خدمت کند و خدمتگزار آنها باشد.
وی اظهارداشت: معنی ندارد که کسی بخواهد خودش را از حضور در سر صندوق معاف بداند چراکه رای همین شخص می تواند در سرنوشت تاثیرگذار باشد و آرای مردم سرنوشت را تعیین می کند و پیرو آن شخصی اکثریت پیدا می کند و دیگری پیدا نمی کند بنابراین آرا از همین افراد و اشخاص تشکیل می شود.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بنابراین توصیه من این است که هیچ ملاحظه ای نکنند و حتی کسانی که به انقلاب هم نظر خوشی ندارند باید به مملکت و سرنوشت خودشان علاقمند باشند و بدانند سرنوشت آنها در این امر رقم می خورد و باید سهم خودشان را ادا کنند.
آیت الله جنتی در ادامه بخش های نظارتی و اجرایی و سایر بخش های دخیل در انتخابات را مقید به اجرای قانون دانست و افزود: ما در دستگاه خودمان به هیچ کس اجازه نمی دهیم که به هیچ وجه خلاف قانون عمل کند، اعمال سلیقه کند و یا نظر خاصی داشته باشد بنابراین دستگاه های دولتی و قوه اجرایی هم باید همین کار را انجام دهند چراکه آنها اولی هستند و می خواهند مجری قانون باشند و باید در عمل به قانون الگو باشند.
وی گفت: اگر مردم در قوه اجرایی تخلفی از اجرای قانون به دلیل مباحث سیاسی ببینند آنها هم به خودشان حق می دهند تا قانون را زیرپا بگذارند و این ضرر بسیار سختی به مردم خواهد زد بنابراین قانون باید در همه جا حاکم باشد و همه تسلیم قانون باشند.
دبیر شورای نگهبان انتخابات را الگویی برای حضور مردم در صحنه توصیف کرد و افزود: ما این افتخار را داریم که از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز حکومت ما مردمی بوده است به طوری که انقلاب را مردم به رهبری امام(ره) به پا کردند.
آیت الله جنتی گفت: همین مردم انقلاب را تا به امروز حفظ کردند و در همه جا هم جواب دشمن را مردم می دهند و دشمن نیز از مردم حساب می برد و وقتی ببیند خدای ناکرده مردم مقداری به نظام و جمهوری اسلامی بی وفایی کرده اند گستاخ می شود و هوس دخالت در کارهای ما را می کند ولی تا زمانی که مردم در صحنه هستند انقلاب و اسلام تضمین شده است.
وی ضمن تشکر از همه آحاد ملت خطاب به مردم افزود: شما که این مقدار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اید باید بیشتر از همه حافظ نظام و انقلاب باشید و آثار آن در انتخابات ظاهر می شود و با یک رای شما وضعیت مملکت تعین پیدا می کند.
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: باید مردم اهمیت کار را احساس کنند و به طور قطع می گویم در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران اینگونه آزادی در رای گیری و انتخابات نیست و هرکسی که پای صندوق می آید خودش و خودش است بنابراین هیچ کسی او را اجبار و تحمیل به رای دادن نمی کند و با اراده و علاقه خودش در سر صندوق حاضر می شود.
آیت الله جنتی افزود: جنبه اسلامی بودن کشور مردم را اینگونه در صحنه نگه داشته است اگر انقلاب، اسلامی نبود این آثار، دوام و قدرت را نداشت.
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

دکتر طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شد

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در تمامی حوزه‌های انتخابیه تایید شد/ مرحله دوم ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید شد/ اعلام صحت انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه دیگر + اسامی

آیت‌الله جنتی: امیدواریم سال آینده با تلاش مسئولان و مجلس جدید شاهد پیشرفت سریعتر کشور باشیم

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

۴۵ مصوبه مجلس در سال ۱۴۰۲ در شورای نگهبان بررسی شد/ مانند همه دوره‌ها گزارش‌ها و شکایات داشتیم، اما انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

گزارش تصویری آخرین نشست خبری دکتر طحان نظیف در سال ۱۴۰۲

پربازدید ها

دکتر طحان نظیف: قانون اساسی ظرفیت‌های فراوانی درباره مشارکت مردم پیش‌بینی کرده/ همه قوا در سال ۱۴۰۳ نسبت به بسترسازی برای جهش تولید با مشارکت مردم تلاش کنند

نظر شورای نگهبان درباره لایحه برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

آغاز به کار سامانه «مردم ناظر»؛ تمام مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت و گزارش تخلفات احتمالی ارسال کنند

دکتر طحان‌نظیف: مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد/ تمدید رای‌گیری تا سه ساعت اول با وزارت کشور است

اعلام صحت انتخابات در ۸۱ حوزه انتخابیه دیگر توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید

لایحه کولبری تایید شد و مدت زمان سربازی کاهش یافت/ انتخابات الکترونیک در مرحله دوم برگزار می‌شود

تایید صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه از ۱۱ استان/ سخنگوی شورای نگهبان: وضعیت سایر حوزه‌ها در روز‌های آینده اعلام می‌شود

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات