کد خبر: ۱۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸- 05 May 2024
آیت‌الله خاتمی:

خداباوری علم اول است که امام صادق(ع) بیان فرموده است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت:خداباوری علم اول است که امام صادق(ع) بیان فرموده و مصداق خداباوری در عمل امام راحل مشهود است.

خداباوری علم اول است که امام صادق(ع) بیان فرموده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه از قزوین، آیت‌الله سید احمد خاتمی در مراسم سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در جمع کارکنان سپاه استان قزوین ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای قزوین گفت: عالمان برجسته در این دیار بوده اند، مرحوم شیخ بهایی و پدرش از علمای قزوین بودند که بسیار برجسته بودند و جهان اسلام به وجود آنها افتخار می کند و در کتاب های رجال و تراجم، فیلسوفان و عاملان و فقهای برجسته قزوینی می بینیم و انشاالله این افتخارات همچنان افزاینده خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: سید آزادگان سید ابوترابی برای ملت ما بسی مایه افتخار است و حق حیات بر گردن آزادگان دارد و سختی هایی که در دوران اسارت کشید و صبوری برای سختی ها، درس عملی اسرای ما بود.

وی ادامه داد:شهید محمدعلی رجایی عزیز دیگر شهید برجسته استان قزوین و الگوی عملی مسوولان، شهید حسین لشگری شهیدی که ۱۸ سال در اسارت رژیم بعث بود، اینها افتخارات عصر ما در قزوین هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) افزود: حدیثی از امام صادق(ع) با موضوع علوم مورد نیاز انسان ها در هر زمانی می فرماید که «خداشناسی»، «وظیفه شناسی»، «انسان شناسی» و «دشمن شناسی» چهار علم مورد نیاز انسان است. علوم دیگر هم مفید است اما به اهمیت این چهار علم نیست که اگر بود در مسیر درست هستید و اگر غیر این بود به بیراهه می روید.

وی عنوان کرد: خدا را بشناسید. این شناخت نه لقلقه زبان باشد بلکه در عمل باید دیده شود و دین اسلام اخلاق را زیربنایی می سازد و در برخی نقاط کشور انتخابات به دور دوم کشیده شد و به فضل الهی شناسنامه شما مردم قزوین شناسنامه پرافتخاری است و علمای شما و سه هزار شهید و همچنین رزمندگان شما سند افتخار شماست.

عضو شورای عالی حوز ه های علمیه کشور بیان کرد:خداباوری علم اول است که امام صادق(ع) بیان فرموده و مصداق خداباوری در عمل امام راحل مشهود است.

وی اظهار کرد: وقتی که ایشان برای احیای دین و برای مقابله با ظلم به پا خواست، با اتکا به نیروی خداوند و با باور قدرت و حمایت الهی قیام کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این نکته که کسانی که در انتخابات حضور می یابند، به دنبال عزت و عزیز شدن در بین مردم هستند تصریح کرد: خداوند می فرماید عزت به وعده های دروغین و باغ سبز نشان دادن نیست بلکه اگر خدا بخواهد کسی را عزیز کند، عزیز می کند و ۱۵ سال رسانه طاغوت امام راحل را تخریب کرد اما نتیجه جز عزت امام نبود آنچنان که دل ها همه متوجه امام راحل شد و تهران یکپارچه استقبال بود و این عزت و احترام را در بدرقه و تشییع امام(ره) ده میلیون نفری امام راحل می توان مشاهده کرد، یعنی حتی ذره ای از این عزت کاسته نشد بلکه بر آن افزوده شد.

وی ادامه داد: قصه رأی و انتخابات در آن سالها مفهومی نداشت و بعد از انقلاب مردم با بصیرت آمدند بیش از چهل سال در انتخابات حضور یافتند و نماینده مجلس و رئیس جمهور، نماینده خبرگان و شورای شهر انتخاب کردند و اینها همه نعمت است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دشمنان تمام تلاش خود را کردند که مردم در انتخابات شرکت نکنند اما مردم با تمام جنگی که دشمن به راه انداخت با مشارکت ۴۱ درصدی بصیرانه پای صندوق رای آمدند، راهشان را انتخاب کردند و ادامه و ادامه خواهند داد.

وی سومین علم را تکلیف مداری عنوان کرد و گفت: باید بدانیم تکلیف و وظیفه امروز ما چیست؟ امروز تکلیف ما حفظ نظام اسلامی است که با حضور در صحنه محقق می شود و تمام مشکلات با این حصور حل شده و می شود و هشت سال جنگ تحمیلی با این حضور در صحنه شما مردم عزیز به پیروزی رسیده و این تکلیف مداری بود که برخی در جبهه و برخی در پشت جبهه، خدمت کردند و در فتنه ۸۸ که به تعبیر فرماندهان، آن هشت ماه به اندازه هشت سال جنگ بود، در نهایت این فتنه با حضور بصیرانه و تکلیف مدارانه مردم عزیز، با شعار حماسی «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» از بین رفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: امروز گرانی ها بخشی از فتنه دشمن است و امروز در حال جنگ اقتصادی با آمریکا هستیم و دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کردند تا مردم خسته شوند و صحنه حضور را ترک کنند، اما این مشکلات نتوانست حضور مردم را در صحنه های حساس انقلاب کمرنگ کند و در بیست و دو بهمن با تمام این مشکلات راهپیمایی از ده تا پنجاه درصد بیش از سال های قبل بود چرا که مردم احساس تکلیف کردند.

آیت‌الله خاتمی چهارمین علم را علم دشمن شناسی نامید و یادآور شد: بدانید که دشمن کیست و چه هدفی را می خواهد دنبال کند. دشمن برای جوانان یک برنامه دارد برای بانوان و عموم مردم یک برنامه دارد و تلاش دشمن این است که مردم را مایوس کند و مردم از انقلاب کنار بکشند.

وی اظهار کرد:دشمن می خواهد ولایت فقیه، حجاب و نظام را از بین ببرد و این موضوع را شما بانوان حزب اللهی برای بانوانی که حجاب را رعایت نمی کنند با زبان خوش بگویید تا بدانند که نقشه و توطئه دشمن چیست و امر به معروف و نهی از منکر یک تکلیف است و امروز صحبت از نصیحت و این نکته است که برخی از بی هویتی بیرون بیایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

بازدید دکتر صادقی مقدم از غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان

افکار عمومی مهم‌ترین ابزار حقوق بشر در قبال مسئله غزه است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه آیت‌الله جنتی به منتخبان مجلس دوازدهم؛ اولویت اصلی چاره‌اندیشی برای حل مشکلات کشور باشد

بازدید دکتر مولابیگی از غرفه انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری حضور دکتر طحان نظیف در دانشگاه قم

دکتر طحان‌نظیف به دانشگاه قم رفت و پاسخگوی سوالاتی درباره قانون اساسی شد/ سخنگو: اساتید و دانشجویان حقوقی یاری‌گر شورای نگهبان باشند

بازدید دانشجویان عضو انجمن علمی حقوق دانشگاه امام صادق(ع) از پژوهشکده شورای نگهبان

گزارش تصویری نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه با سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان در نشست هم‌اندیشی مدیران و اساتید حوزه: بررسی صلاحیت‌ها طبق اسناد و مدارک صورت گرفت/ حوزویان مطالبه‌گر اجرای سیاست‌های کلی انتخابات باشند

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

انتخابات مرحله دوم در ۸ حوزه انتخابیه تمام الکترونیک برگزار می‌شود/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تایید شده؛ اجرای آن منوط به ابلاغ برنامه هفتم است

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبر معظم انقلاب آغاز به کار می‌کند

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها

معلمان به شورای نگهبان آمدند/ دکتر طحان‌نظیف: بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند

آیت‌الله رضوانی؛ شاگرد مورد اعتماد امام (ره) و تبیین‌گر نظرات فقهی شورای نگهبان/ فقیهی که نقش موثری در بررسی مصوبات مجلس داشت

شورای نگهبان، آماده دریافت گزارش تخلف احتمالی نامزد‌ها است

"طرح استفساریه ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی" در شورای نگهبان تایید شد