کد خبر: ۱۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱- 18 May 2024
آیت‌الله حسینی خراسانی:

همه باید همت کنند تا مشکلات معیشتی حل شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مشکلات کشور مسئله معیشت است و عده‌ای در رنج زندگی می‌کنند بنابراین همه باید همت کنند تا این مشکلات معیشتی حل شوند.

همه باید همت کنند تا مشکلات معیشتی حل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار امام جمعه و مسئولین ادارات شهرستان قرچک که عصر پنحشنبه در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت به تبیین آیه دوم سوره مبارکه صف پرداخت.

وی ابراز داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید «لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ.» یعنی چرا حرفی می‌زنید که خود به آن عمل نمی‌کنید. این آیه شریفه را باید سرلوحه کار، تلاش، فعالیت و ارتباطات خود قرار دهیم.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به سیاه نمایی‌های دشمنان نسبت به مشکلات کشور گفت: امروز در کشور، در حوزه‌های مختلف، خوبی‌های زیادی داریم؛ البته منکِر وجود برخی بد اخلاقی‌ها در جامعه نیستیم، اما اینگونه نیست که بگوییم بد اخلاقی در جامعه غوغا می‌کند.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور مسئله معیشت است و عده‌ای در رنج زندگی می‌کنند. همه باید همت کنند تا این مشکلات معیشتی حل شوند.

وی افزود: در کشور ما یک کمبودها، کاستی‌ها، بد اخلاقی‌ها و بی عدالتی‌هایی هم وجود دارد که البته به هر اندازه باشد قابل قبول و زیبنده این نظامی که آموزه‌های آن بر اساس فرهنگ حکومت علوی شکل گرفته است، نیست؛ اما تقوا، عدالت و این ارزش‌ها نیز در جامعه جاری و حاکم است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: قرآن نمی‌گوید که حالا که عمل نمی‌کنید پس نگویید؛ بلکه می‌گوید همانطوری که می‌گویید عمل کنید. یعنی دو وظیفه وجود دارد. هم گفتن و هم عمل کردن مطابق آن.

وی تصریح کرد: از مسائلی که آزاد دهنده است این است که برخی از ما که وظیفه‌مان عمل کردن است، بیش از آنکه عمل کنیم حرف می‌زنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید بیش از آنچه تا کنون در دنیا درخشیده‌ایم، بدرخشیم؛ چرا که مردمی پا به کار و رهبری بی‌نظیر در فراست، سیاست، مدیریت، شجاعت، مهربانی و دلسوزی داریم.

وی افزود: اگر فارغ از تعصبات قضاوت کنیم رهبر معظم انقلاب – مد ظله العالی – در حدی ممتاز است که امروز در دنیا نظیر ندارد. لذا ملت ایران باید به خود ببالد که در میان همه ملت‌های دنیا خداوند به آنان رهبری عنایت کرده است که در میان همه سران جهان برتر است.

آیت‌الله حسینی خراسانی راه حل مشکلات کشور را خدمت و فعالیت جهادی مسئولین عنوان کرد و ابراز داشت: از فرصت خدمت به عنوان مسئولیتی که در اختیار شما گذاشته شده است استفاده کنید، چرا که این عمر این مسئولیت‌ها زیاد نیست.

وی مردم ایران را مردمی قدر شناس توصیف کرد و اظهار داشت: اگر مردم پای کار باشند، آمریکا و همه قدرت‌های دیگر جهان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

پیام سخنگوی شورای نگهبان در حفاظت از جزایر سه‌گانه با یادآوری اصل ۹ قانون اساسی

چهل‌وپنجمین شماره فصلنامه دانش حقوق عمومی منتشر شد

دکتر صادقی‌مقدم: ناظران انتخاباتی «مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی» هستند/مقاومت با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد

فیلم| نشست خبری دکتر طحان‌نظیف ۲۸ مهر ۱۴۰۳

آزادی مطبوعات در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

جدایی گفتمان‌های علمی از دینی نقیصه اصلی مراکز آموزشی بزرگ است

امروز خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است

گزارش تصویری نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان ۲۸ مهر ۱۴۰۳

دکتر طحان‌نظیف: ۷ مصوبه مجلس و ۴ اساسنامه دولتی تایید شد/ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت + جزئیات

پربازدید ها

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت + جزئیات

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

آیت‌الله جنتی: مردم تهدیدات رژیم صهیونیستی را بی‌اعتبار کردند/ نمازجمعه نصر نشان‌دهنده پیوند مستحکم امام و امت بود

دکتر طحان‌نظیف: ۷ مصوبه مجلس و ۴ اساسنامه دولتی تایید شد/ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی سال آینده برگزار می‌شود

آیت‌الله جنتی: حزب‌الله قدرتمندانه در صحنه نبرد با صهیونیست‌ها حضور دارد/ حضرت معصومه (س) برای تبیین مفهوم ولایت مجاهدت کرد

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

او اجر یک عمر مجاهدت خود در راه خدا را گرفت همان گونه که به دنبال آن بود

پیام آیت‌الله مدرسی یزدی در پی شهادت یحیی السنوار، رهبر شاخه سیاسی حماس