کد خبر: ۸۸۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱- 22 October 2022
آیت الله اعرافی در دیدار معاون وزیر علوم:

تقویت ارتباط مستمر دانشجویان با اساتید و فضلای حوزه نیازمند ترسیم طرح‌های پویاست

مدیر حوزه های علمیه ضمن اشاره به موضوع تحول در علوم‌انسانی بر لزوم برطرف‌سازی خلأهای برنامه‌ریزی درسی در ایجاد رشته‌های جدید مراکز علمی تأکید کرد و یادآور شد: تقویت ارتباط مستمر دانشجویان با اساتید و فضلای حوزه نیازمند ترسیم طرح‌های پویاست.

تقویت ارتباط مستمر دانشجویان با اساتید و فضلای حوزه نیازمند ترسیم طرح‌های پویاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار دکتر قاسم عمو عابدینی معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن اشاره به ایام ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به قم، پیچیدگی‌های تهدید امام رضا علیه‌السلام توسط مأمون را مورد توجه قرارداد و اذعان داشت: هضم امامت در ولایتعهدی یکی از پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین تهدیدهایی بود که امام رضا علیه‌السلام آن را به فرصت فراگیرسازی گفتمان اسلام ناب تبدیل نمودند.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت بازآفرینی و فراوری دانش اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای دنیای امروز تأکید کرد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر برای نخستین‌بار مبتنی بر اسناد پایه، مجموعه‌ای از طرح‌ها را تدوین و در فرایند عملیاتی‌سازی قرار داده است.

وی برنامه ۵ساله حوزه و تدوین بیش از ۱۰۰ طرح تحولی را تنها بخشی از اقدامات اخیر حوزه‌های علمیه برشمرد و اذعان داشت: در بخش رشته‌ها و گرایش‌های آموزشی، با مشارکت حدود هزار استاد و کارشناس، بالغ بر ۴۰۰ رشته تخصصی در حوزه‌های علمیه سرفصل نگاری شده است.

آیت‌الله اعرافی حرکت اساتید تراز حوزه در مسیر فقه معاصر را از جمله افتخارات حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: در طرح آمایش، کار ویژه روحانیت ناظر به عرصه‌های چهارگانه تربیت نیرو و تولید علم برای درون حوزه، برای جامعه و ایران، عرصه بین‌الملل و نظام اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

وی به پیوست‌های برنامه ۵ساله حوزه‌های علمیه و محورهای اساسی آن اشاره کرد و یادآور شد: پاسخگویی به جامعه، توجه به نیازهای دانشی و معرفتی و نیز پایه‌ریزی زیرساخت‌های پاسخ‌گویی، نکات کلیدی تمام طرح‌های حوزوی است.

مدیر حوزه‌های علمیه بر اهمیت سیر در عمق فلسفه و حکمت، فقه، اخلاق و رویکرد تمدنی - تاریخی نظام‌مند تأکید کرد و یادآور شد: دانش وقتی اسلامی می‌شود که مجموعه‌ای از ترکیب انضمامی و پیوستی آن در کنار ترکیب اتحادی مورد توجه قرار گیرند.

وی ترسیم و پایه‌ریزی افق میان‌مدت و بلندمدت کلان پروژه‌های متعدد حوزه‌های مختلف دانشی را مورد توجه قرارداد و اظهار داشت: نیاز است تا کلان پروژه‌های آموزشی و پژوهشی با همیاری حوزه و دانشگاه و در همکاری اساتید، مجتهدان و متخصصان تراز دانش‌های تخصصی دنبال شود.

آیت‌الله اعرافی در پایان سخنان خود بر لزوم طراحی منظومه‌ای از دوره‌های ویژه در تعامل و همکاری حوزه و دانشگاه و با حضور مشترک اساتید، دانشجویان و طلاب تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

ملت ایران تسلیم زور و ذلت نمی‌شود / کشور نباید در برابر مذاکره دو قطبی شود

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۰ فروردین ۱۴۰۴

آیت‌الله جنتی: حل مشکلات کشور در گرو تحقق شعار سال است/ همه باید برای رونق و فراگیر شدن تولید تلاش کنند

وجدان‌های بیدار به داد مظلومان غزه برسند

نهج‌البلاغه نسخه‌ای کارآمد برای حل مشکلات جامعه است

کتاب گویای ترجمه قانون اساسی به زبان انگلیسی منتشر شد

سرمایه‌گذاری برای تولید؛ مأموریتی ملی با پشتوانه قانون اساسی

توییت دکتر طحان نظیف به مناسبت روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از بیمارستان خیریه بیماران سرطانی امام حسن مجتبی (ع)

پربازدید ها

ایران اسلامی تا آخر در کنار مردم فلسطین ایستاده است

حضور پرشور مردم در راهپیمایی توطئه دشمنان را خنثی کرد

پیام روز قدس به بیگانگان عظمت و شکوه ملت ایران و محور مقاومت است

همدستی غرب در جنایت‌های رژیم صهیونیستی و بحران مشروعیت نظم بین‌المللی

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

تبریک دکتر طحان‌نظیف به‌مناسبت عید سعید فطر

بازدید سخنگوی شورای نگهبان از بیمارستان خیریه بیماران سرطانی امام حسن مجتبی (ع)

توییت دکتر طحان نظیف به مناسبت روز جمهوری اسلامی

سرمایه‌گذاری برای تولید؛ مأموریتی ملی با پشتوانه قانون اساسی

کتاب گویای ترجمه قانون اساسی به زبان انگلیسی منتشر شد