کد خبر: ۱۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹- 19 June 2024
در جلسه شورای نگهبان مطرح شد؛

آیت‌الله جنتی: انتخابات عاملی برای پیشرفت کشور است/ بی‌توجهی به پیام غدیر جامعه انسانی را دچار خسران کرد

دبیر شورای نگهبان گفت:انتخابات عاملی برای پیشرفت کشور است.

آیت‌الله جنتی: انتخابات عاملی برای پیشرفت کشور است/ بی‌توجهی به پیام غدیر جامعه انسانی را دچار خسران کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه 30 خرداد 1403) این شورا ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌هایی که در این دهه انجام می‌شود، زمینه‌ساز آشنایی بیشتر جامعه با مفهوم امامت شود.

وی خاطرنشان کرد: امامت یک جایگاه سیاسی و حکومتی نیست. امامت تجلی لطف خداوند متعال نسبت به عالم خلقت است و امام واسطه فیض الهی است.

آیت‌الله جنتی بر همین اساس تاکید کرد: دهه امامت و ولایت باید به جشنواره رونمایی نتایج تلاش‌های صورت گرفته برای تبیین پیام غدیر تبدیل شود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که لازم است رسانه‌ها و مجامع علمی در این ایام به آن توجه بیشتری داشته باشند، تبیین ابعاد مختلف خطبه مهم پیامبر گرامی اسلام (ص) در غدیر است. 

وی افزود: این خطبه را می‌توان طولانی‌ترین خطبه پیامبر در طول حیات مبارک‌شان دانست و از طرفی به لحاظ جمعیت فراوان مخاطبان نیز بی‌مانند است. از طرفی دقت در این خطبه نشان می‌دهد که مخاطبان این خطبه فراتر از حاضران آن روز غدیر خم بوده‌اند و پیامی جاودانه برای همه تاریخ است.

آیت‌الله جنتی همچنین بیان داشت: پیام غدیر، معرفی الگوی برتر برای رسیدن به کمال است و تاریخ نشان داده است هر امتی، اولیای الهی را به عنوان الگو انتخاب نکرده است مجبور به پیروی از الگوهایی شده است که او را به ضلالت کشانده‌اند.

دبیر شورای نگهبان افزود: بی‌توجهی به پیام غدیر، نه تنها امت اسلام که جامعه انسانی را دچار خسران عظیم کرد و امروز جامعه بشری از این خسران در رنج است و به دلیل عدم شناخت امام و رهبر الهی، گرفتار ظلم و بی‌عدالتی حاصل از جاهلیت مدرن شده است. فلسفه انقلاب اسلامی، اجرای پیام غدیر و تحقق حکومت صالحان است.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش عنوان کرد: این روزها که فرصت تبلیغات نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری است از نامزدها و همچنین طرفداران آنها این انتظار وجود دارد که بنای خود را بر صداقت و اخلاق بگذارند و انتظار می‌رود که مردم آگاه و شریف ایران اسلامی نیز با بررسی دقیق و ویژگی‌های نامزدها و همچنین انتخاب مسئولانه خود، این انتخابات را به عاملی برای پیشرفت سریع‌تر کشور تبدیل کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

گزارش تصویری افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری

مشارکت حداکثری در انتخابات باعث شادی دوستان و یأس دشمنان است / مردم حرف اول و آخر را می‌زنند

مردم با انتخاب اصلح دل دوستداران نظام را شاد و دشمنان را مایوس خواهند کرد

دعوت آیت‌الله اعرافی از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات

پیام آیت‌الله مدرّسی یزدی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری

گزارش تصویری نشست خبری بین‌المللی دکتر طحان نظیف ۷ تیرماه ۱۴۰۳

آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان

فیلم | نشست خبری بین‌المللی سخنگوی شورای نگهبان ۷ تیرماه ۱۴۰۳

انجام فرآیند‌های انتخابات در کمتر از ۴۰ روز بر اساس قانون، نشان‌دهنده اقتدار و استحکام نظام است/ رقابت‌ها کاملاً جدی بود

وزارت کشور و شورای نگهبان آماده برگزاری انتخابات هستند/ ناظران انتخاباتی در تمامی شعب اخذ رای حضور خواهند داشت؛ حضور ۳ تا ۴ ناظر در هر شعبه

پربازدید ها

اتمام بررسی‌ صلاحیت داوطلبان/ فهرست اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده به وزارت کشور ارسال شد

سخنگوی شورای نگهبان: در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت نداریم

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی صلاحیت‌ها فرآیندی تفصیلی، دقیق و زمان‌بر است/ حتی زمان برای گمانه‌زنی هم زود است

گزارشی از فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس + جزئیات

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد؛ آغاز فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ پرونده‌های تمامی ۸۰ نفر بررسی خواهد شد

سخنگوی شورای نگهبان: مصوبه شورای نگهبان درباره معیار‌ها و شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری مبنای عمل خواهد بود/ متقاضیان حتماً ۴ مدرک به همراه داشته باشند

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

دکتر طحان‌نظیف: بررسی صلاحیت‌ها طبق قانون انجام می‌شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در حال بررسی است

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی صلاحیت‌ها به پایان نرسیده/ از بخشی از مهلت دوم نیز استفاده خواهد شد