کد خبر: ۱۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰- 27 June 2024
در آیین افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان شد؛

آیت‌الله مدرسی‌یزدی: انتخابات باشکوه یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران است/ مسئولان شورای نگهبان: تمامی عوامل و امکانات برای نظارت بر انتخابات آماده است/ سامانه «مردم‌ناظر» نیز آغاز به کار کرد

آیین افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با حضور آیت‌الله مدرسی‌یزدی، دکتر ره‌پیک، دکتر صادقی‌مقدم و دکتر طحان‌نظیف در شورای نگهبان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیین افتتاح ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری بعد از ظهر روز پنج‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ باحضور آیت‌الله مدرسی‌یزدی، دکتر ره‌پیک، دکتر صادقی‌مقدم و دکتر طحان‌نظیف در شورای نگهبان برگزار شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی: انتخابات باشکوه یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران است/ مسئولان شورای نگهبان: تمامی عوامل و امکانات برای نظارت بر انتخابات آماده است/ سامانه «مردم‌ناظر» نیز آغاز به کار کرد

آیت‌الله مدرسی‌یزدی: شورای نگهبان شاقول نظام است

آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی‌یزدی رئیس ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری و عضو فقهای شورای نگهبان در ابتدای این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: در آستانه روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که به برکت عید غدیر و میلاد امام موسی کاظم (ع)، این روز را روز عزت و عظمت ملت ایران قرار دهد.

وی سپس با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این انتخابات عنوان کرد: به امید خدا فردا قله دیگری از قله‌های عظمت توسط مردم بزرگ ایران فتح خواهد شد. فردا فرصت و مسئولیت عظیمی است تا صالح‌ترین فرد برای اداره قوه مجریه در کشور اسلامی برگزیده شود. این فرصت را که به برکت انقلاب اسلامی پدید آمده باید قدر دانست.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری سپس به بررسی وضعیت انتخابات در دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: سال‌ها و دوره‌ها گذشته تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و این فرصت به دست آید. پس از نهضت مشروطه انتخاباتی پدید آمد، اما آن انتخابات چقدر واقعی بود؟ پیش از پیروزی انقلاب چند بار انتخابات برگزار شد اما برآورده کننده خواست، اراده و نیازهای جامعه نبود.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی: انتخابات باشکوه یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران است/ مسئولان شورای نگهبان: تمامی عوامل و امکانات برای نظارت بر انتخابات آماده است/ سامانه «مردم‌ناظر» نیز آغاز به کار کرد

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: انقلاب اسلامی با تحول بنیادینی که ایجاد کرد، مردم را به صحنه آورد. مسئولیت را بر دوش مردم گذاشت. حق مردم را به آن‌ها بازگرداند. در نظام اسلامی چه آن کسی که مقام رهبری و حاکمیت دارد و چه آن کسانی که در آن قلمرو حکمرانی زندگی می‌کنند، همه دارای حق و مسئولیت هستند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر مهم یاری‌ رساندن و حتی یاری گرفتن در نظام حکمرانی اسلامی انتخابات است.

این عضو فقهای شورای نگهبان عنوان کرد: استمرار دشمنی جبهه استکبار و استعمار برای این است که نظام جمهوری اسلامی ایران به اهدافش نرسد؛ یکی از اهداف نظام نیز قطع کردن دست طمع این خونخواران بین‌المللی است. یکی از صحنه‌های بروز دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی مخالفت با برگزاری انتخابات است. آن‌ها که فریاد حقوق بشرشان بلند است، هرجا که به نظام جمهوری اسلامی می‌رسند تمام ادعاهای خود را فراموش می‌کنند و با همه چیز حتی حقوق انسان و انتخابات‌ مخالفت می‌کنند و هرچقدر که بتوانند هم خودشان و هم عوامل‌شان کارشکنی می‌کنند.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما ملت برای اینکه دشمن را عقب بزنیم و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنیم، باید فردا انتخابات باشکوهی رقم بزنیم و دقیق‌ترین و بهترین انتخاب را بر اساس معیارها و با احساس مسئولیت انجام بدهیم. خداوند متعال هم آنچه خیر و صلاح است، مقرر خواهد فرمود.

وی در ادامه خطاب به ناظران انتخاباتی عنوان کرد: شما چشم، گوش، دست و زبان شورای نگهبان هستید. شورای نگهبان از طریق شما وظایف نظارتی خودش را در مرحله برگزاری انتخابات انجام می‌دهد. شورای نگهبان شاقول نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر یک ساختمان با عظمت و با بهترین مصالح، مهندسان و کارگران ساخته شود اما تراز نباشد، فایده ندارد. شورای نگهبان موظف است نظام را در مطابقت با قانون اساسی و اسلام و انتخابات‌‌ها را در مطابق با قانون بودن شاقول کند. بنابراین باید به طور کامل و دقیق به وظایف‌مان عمل کنیم.

این عضو فقهای شورای نگهبان در پایان ابراز امیدواری کرد که انتخابات باحضور باشکوه مردم برگزار شود و پیروزی دیگری برای ملت بزرگ ایران پدید آید.

 

دکتر صادقی‌مقدم: آماده نظارت بر انتخابات هستیم

دکتر محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان نیز در این مراسم ابتدا از تلاش‌های اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، هیات‌های نظارت استانی و شهرستانی و شبکه ناظران قدردانی کرد و یاد و خاطره آیت‌الله بهشتی و شهدای پرواز اردیبهشت به خصوص آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهید را گرامی داشت.

وی سپس عنوان کرد: کلیه تجهیزات برای نظارت در انتخابات در شهرستان‌ها مستقر و مقدمات نظارت فراهم شده است. ناظران مردمی انتخابات که مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی هستند نظارت کافی و موثر بر مراحل مختلف فرآیند اخذ رای و شمارش آرا خواهند داشت.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی: انتخابات باشکوه یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران است/ مسئولان شورای نگهبان: تمامی عوامل و امکانات برای نظارت بر انتخابات آماده است/ سامانه «مردم‌ناظر» نیز آغاز به کار کرد

این عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین اعلام کرد: ناظران انتخاباتی آمادگی کامل دارند تا از ساعت 8 صبح روز جمعه 8 تیر 1403 بر فرآیند اخذ رای نظارت کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور مردم شریف و بصیر مردم ایران اسلامی پای صندوق‌های رای، برگ زرین دیگری به صفحات پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران افزوده شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان خطاب به ناظران انتخاباتی تاکید کرد که رای مردم به عنوان یک امانت تحت نظارت شماست. در تمامی شعب اخذ رای نظارت به صورت دقیق و بی‌طرفانه انجام بگیرد و از آرای مردم به خوبی امانتداری شود. در مرحله شمارش آرا نیز دقت بسیاری به عمل آید.

دکتر صادقی‌مقدم در پایان از تلاش‌های هیات اجرایی انتخابات، وزارت کشور، ستاد انتخابات، عوامل اجرایی، قوه قضائیه، نهادهای انتظامی و امنیتی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان ثبت و احوال قدردانی کرد.

 

قدردانی دکتر ره‌پیک از تلاش‌های عوامل انتخابات

دکتر سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان نیز در این مراسم ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام موسی کاظم (ع) ابراز امیدواری کرد که فردا انتخابات خوبی هم از جهت مشارکت مردم پای صندوق‌های رای و هم از جهت انتخاب فرد اصلح که توان هدایت قوه مجریه را داشته باشد، رقم بخورد.

وی در ادامه از تلاش‌های دست‌اندرکاران انتخابات به خصوص اعضای هیات‌های مرکزی نظارت بر انتخابات، هیات‌های نظارت استانی، هیات‌های نظارت شهرستانی و اعضا، مدیران و کارکنان ستادی شورای نگهبان که از انتخابات مجلس شورای اسلامی چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم زحمات بسیاری متحمل شدند، قدردانی کرد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی: انتخابات باشکوه یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران است/ مسئولان شورای نگهبان: تمامی عوامل و امکانات برای نظارت بر انتخابات آماده است/ سامانه «مردم‌ناظر» نیز آغاز به کار کرد

دکتر ره‌پیک سپس با اشاره به حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور شهید و همراهانش اظهار داشت: متاسفانه این حادثه پیش آمد و به هر حال تقدیر الهی اینگونه بود. همه دوستان تلاش کردند تا با توجه به محدودیت زمانی که در قانون اساسی مشخص شده است، در موعد مقرر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری برگزار و رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.

قائم‌مقام هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری همچنین اضافه کرد: کارها به صورت فشرده انجام شد و عزیزانی که از گذشته به مدت چند ماه مشغول برگزاری و نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند، فعالیت مضاعفی انجام دادند تا این انتخابات برگزار شود. امیدواریم ثمره این تلاش‌ها، رقم خوردن اتفاقات خوب برای کشور عزیزمان باشد.

 

دکتر طحان‌نظیف: رای مردم حق‌الناس است

دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان هم در این مراسم بیان داشت: حدود 40 روز قبل حادثه ناگوار و تلخی رُخ داد و رئیس‌جمهور و همراهانش به شهادت رسیدند. در کمتر از 40 روز اقدامات و تلاش‌هایی صورت گرفت تا برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید به سرعت به آرای مردم مراجعه شود؛ این نشان از ثبات، استحکام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در این رابطه علاوه بر اینکه در قانون اساسی چنین پیش‌بینی صورت گرفته بود، مرهون رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب نیز هستیم که از همان ساعات نخست این حادثه فرمودند که در کار مردم نباید خللی به وجود بیاید. اگر امروز در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم و همه چیز گام به گام بر اساس قانون پیش رفت به دلیل هدایت‌ها و رهبری‌های ایشان است.

سخنگوی شورای نگهبان بر این نکته هم تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره پاسدار و صیانت‌کننده آرای مردم است. رای مردم حق‌الناس است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به تمامی مردم شریف ایران اسلامی اطمینان‌خاطر می‌دهیم که از آرای آن‌ها صیانت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی: انتخابات باشکوه یک پیروزی بزرگ برای مردم ایران است/ مسئولان شورای نگهبان: تمامی عوامل و امکانات برای نظارت بر انتخابات آماده است/ سامانه «مردم‌ناظر» نیز آغاز به کار کرد

دکتر طحان‌نظیف در این نشست از آغاز به کار سامانه «مردم ناظر» نیز خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه ناظران انتخاباتی که از اقشار مختلف مردم هستند پای صندوق‌های رای حضور دارند. نمایندگان نامزدها نیز در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، ستاد انتخابات وزارت کشور و شعب اخذ رای حضور دارند، مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلفی آن را از طریق سامانه مردم ناظر گزارش بدهند. این گزارش‌ها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات به سرعت مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت. این سامانه از امروز شروع به کار کرده است.

وی بیان داشت: در انتخابات‌های گذشته به خصوص در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز از این سامانه استفاده شد که رضایتمندی خوبی به همراه داشت. سامانه مردم ناظر در این دوره ارتقا یافته و تکمیل نیز شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان صحبت‌هایش ضمن تقدیر و تشکر از عوامل نظارتی و اجرایی ابراز امیدواری کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری به خوبی، تسهیل‌شده و پرشور برگزار شود و شاهد حماسه، عزت و رقابت برای خدمت به مردم باشیم.

گفتنی است؛ در این مراسم دکتر امین‌الله زمانی مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان نیز به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و نظارت بر آن ارائه داد و به تشریح روند نظارت بر انتخابات در روز رای‌گیری نیز پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

سخنگوی شورای نگهبان: هیچ‌گونه شکایت و اعتراضی از سوی نامزدها دریافت نکردیم

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره تایید صحت انتخابات/ تبلیغات مرحله دوم آغاز شد

صحت مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت

پیام سخنگوی شورای نگهبان در پی شهادت دو تن از حافظان صندوق‌های رای

اطلاعیه شورای نگهبان درباره دریافت شکایات انتخاباتی

سخنگوی شورای نگهبان: صحت مرحله اول انتخابات در اسرع وقت بررسی می‌شود

گزارش تصویری بازدید سخنگوی شورای نگهبان از شعب اخذ رای مسجد حضرت امیر(ع)، حسینیه ارشاد و مسجد النبی(ص) نارمک

سخنگوی شورای نگهبان: رای‌گیری همچنان ادامه دارد/ از هرگونه گمانه‌زنی پرهیز شود

سخنگوی شورای نگهبان در حسینیه ارشاد: شمارش آرا پس از پایان رای‌گیری انجام می‌شود

رئیس جمهوری انتخاب کنید که در راه خدمت شب و روز نشناسد

پربازدید ها

سخنگوی شورای نگهبان: در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت نداریم

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی صلاحیت‌ها فرآیندی تفصیلی، دقیق و زمان‌بر است/ حتی زمان برای گمانه‌زنی هم زود است

گزارشی از فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد؛ آغاز فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ پرونده‌های تمامی ۸۰ نفر بررسی خواهد شد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی صلاحیت‌ها به پایان نرسیده/ از بخشی از مهلت دوم نیز استفاده خواهد شد

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره احراز هویت با شناسنامه و کارت ملی/ آمار و ارقامی که به صندوق‌های خارج کشور نسبت داده می‌شود اعتباری ندارد

وزارت کشور و شورای نگهبان آماده برگزاری انتخابات هستند/ ناظران انتخاباتی در تمامی شعب اخذ رای حضور خواهند داشت؛ حضور ۳ تا ۴ ناظر در هر شعبه

پاسخ‌های صریح سخنگوی شورای نگهبان به پرسش‌های "بدون تعارف" درباره فرایند بررسی صلاحیت‌ها

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۷ خرداد ۱۴۰۳