کد خبر: ۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵- 09 April 2022
آیت‌الله حسینی خراسانی:

حادثه تروریستی حرم رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است.

حادثه تروریستی حرم رضوی نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم ترحیم و بزرگداشت شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی که از سوی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛ آیت الله سید احمد علم الهدی و تولیت آستان قدس رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، وقوع حادثه تروریستی حرم رضوی را نشانه ضعف و درماندگی دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: با وقوع این حادثه روحیه شهادت طلبی در جامعه احیاء شد.

وی افزود: دشمنان فکر می‌کردند که با این اقدامات ددمنشانه می‌توانند مردم انقلابی را دلسرد کنند غافل از اینکه مردم شریف ایران تحت تاثیر فرهنگ علوی و فاطمی شهادت را مایه کرامت و بزرگ‌ترین افتخار خود می‌دانند.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: حادثه تروریستی حرم در عین تلخ بودن یک پیام مهم دارد و آن این است که دشمنان هنوز به درستی اسلام را نشناخته‌اند وگرنه می‌دانستند این اقدامات مردم مسلمان را در ادامه راه دفاع از آرمان‌های انقلاب مصمم‌تر می‌کند.

وی اظهارکرد: مرگ انواع مختلفی دارد ولی از منظر آیات و روایات اسلامی با کرامت‌تربن و باارزش‌ترین نوع مرگ کشته شدن در راه خدا و شهادت است.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان کرد: شهادت یک کرامت است که خداوند به هرکه بخواهد عطا می‌کند. در ماه رمضان که ماه قرائت قرآن و ماه حرکت به سوی قله‌های رفیع انسانی است، اولیاء الهی در کنار آرزوی زیارت خانه خدا و حرم مطهر رسول الله(ص) توفیق شهادت را از درگاه خداوند باری تعالی طلب می‌کنند.

وی اظهار کرد: با مرور زندگی شهیدان اصلانی و دارایی در می‌یابیم که این دو شهید بزرگوار همواره در زمینه تحقق فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین فعالیت می‌کردند و در این راه از نثار جان خود نیز ابایی نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این شهدای والامقام جز خدمت به مردم آن هم در محروم‌ترین مناطق کاری نکردند و شهادت در راه خدا بهترین پاداش برای آنها بود.

وی اضافه کرد: دشمنان فکر می‌کردند با این اقدام و تبلیغات سوء در فضای مجازی می‌توانند مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند در صورتی که این حادثه موجب شد بار دیگر فضای حق طلبی، فداکاری، مظلومیت و خدمت گذاری روحانیت در جامعه برجسته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

آیت‌الله جنتی: حزب‌الله قدرتمندانه در صحنه نبرد با صهیونیست‌ها حضور دارد/ حضرت معصومه (س) برای تبیین مفهوم ولایت مجاهدت کرد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۵ مهر ۱۴۰۳

مشارکت طلاب و دانشجویان در زمینه پروژه هوش مصنوعی

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

کودکان و نوجوانان را با مسجد مأنوس کنید

پاسخ‌های روحانیت به جامعه باید عالمانه و فقیهانه باشد

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

برگزاری نشست علمی «هوش مصنوعی و قانونگذاری» در پژوهشکده شورای نگهبان

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

پربازدید ها

۱۴ ویژگی منحصر به فرد شهید سیدحسن نصرالله

قدردانی آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و مردم؛ حضور مردم در نمازجمعه نصر چشمگیر و پرصلابت بود

سخنگوی شورای نگهبان: سریال «قصه‌های صندوق» یک نمونه بود؛ انتخابات‌ها و قوانین سرشار از سوژه‌های مختلف برای ساخت آثار هنری هستند

حضور تاریخی مردم در نماز جمعه امروز تداوم اقدام درخشان نیروهای مسلح در ماجرای وعده صادق ۲ بود

آیت‌الله جنتی: مردم تهدیدات رژیم صهیونیستی را بی‌اعتبار کردند/ نمازجمعه نصر نشان‌دهنده پیوند مستحکم امام و امت بود

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۸ مهر ۱۴۰۳

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

گزارش تصویری بازدید دکتر طحان‌نظیف از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی