کد خبر: ۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵- 04 November 2020
دکتر مرندی در نشست بررسی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

دیوانعالی آمریکا قادر به حل تنش‌های انتخاباتی نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در صورت بالا گرفتن تنش‌های انتخاباتی، دیوانعالی آمریکا به تنهایی قادر به حل مشکلات نخواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، دکتر محمد مرندی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در سومین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی (وبینار) بررسی ساختار و فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا که به همت پژوهشکده شورای نگهبان و با همکاری موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران به صورت مجازی برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه معمولا در امریکا ۴۵ درصد مردم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نمی‌کنند، گفت: مخالفین و موافقین ترامپ در این انتخابات نقش مهمی دارند و به تنهایی نمی‌توانند مشکلات را حل کنند، هر دو حذف راست گرا و لیبرالیسم را دنبال می‌کنند. فضا در امریکا به شدت دو قطبی و آرا به هم نزدیک است.

وی افزود: خود انتخابات می‌تواند شکاف آرا ایجاد کند، به خاطر کرونا دموکرات‌ها متمایل به انتخابات پستی هستند و ترامپ معتقد است در آرا پستی تقلب می‌شود.

این تحلیلگر مسائل بین المللی تصریح کرد: اتاق فکر‌های معتقدند Red Mirage سراب سرخ ممکن است رخ دهد، Red Mirage به سرابی گویند که طرفداران ترامپ احساس می‌کنند پیروز انتخابات هستند. به نظرم اگر بایدن ببرد با درصد بالا تنش‌ها به قوت خود باقی است، ولی اگر ترامپ با آرا بیشتر ببرد، تنش‌ها کاهش می‌یابد.

دکتر مرندی اضافه کرد: طبق نظر سنجی‌ها بیشترین آرا برای بایدن است، منتها برخی نظرسنجی‌ها که سابق بر این برنده بودن ترامپ را پیش بینی کرده بود هم می‌گوید ترامپ برنده است. الان آرا بایدن بیشتر است حتی بیشتر از هیلاری کلینتون در انتخابات ۴ سال پیش.

وی خاطرنشان کرد: حتی اگر انتخابات بدون تنش برگزار شود، بحران‌ها به وجود خواهد آمد و مردم آمریکا با چالش‌های جدی بعد از انتخابات روبرو خواهند بود؛ اگر تنش زیاد باشد به نظرم بحران اقتصادی، اجتماعی فراگیرتر می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: به نظرم آرا پستی موثر هستند، ولی نهایتا در مناقشه بر سر آرا، حتی دیوان عالی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان شنبه برگزار می‌شود

آیت‌الله جنتی: حزب‌الله قدرتمندانه در صحنه نبرد با صهیونیست‌ها حضور دارد/ حضرت معصومه (س) برای تبیین مفهوم ولایت مجاهدت کرد

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۲۵ مهر ۱۴۰۳

مشارکت طلاب و دانشجویان در زمینه پروژه هوش مصنوعی

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

کودکان و نوجوانان را با مسجد مأنوس کنید

پاسخ‌های روحانیت به جامعه باید عالمانه و فقیهانه باشد

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

برگزاری نشست علمی «هوش مصنوعی و قانونگذاری» در پژوهشکده شورای نگهبان

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

پربازدید ها

۱۴ ویژگی منحصر به فرد شهید سیدحسن نصرالله

قدردانی آیت‌الله مدرسی‌یزدی از نیروهای مسلح و مردم؛ حضور مردم در نمازجمعه نصر چشمگیر و پرصلابت بود

سخنگوی شورای نگهبان: سریال «قصه‌های صندوق» یک نمونه بود؛ انتخابات‌ها و قوانین سرشار از سوژه‌های مختلف برای ساخت آثار هنری هستند

حضور تاریخی مردم در نماز جمعه امروز تداوم اقدام درخشان نیروهای مسلح در ماجرای وعده صادق ۲ بود

آیت‌الله جنتی: مردم تهدیدات رژیم صهیونیستی را بی‌اعتبار کردند/ نمازجمعه نصر نشان‌دهنده پیوند مستحکم امام و امت بود

حمایت از مستضعفان؛ وظیفه‌ای بر پایه قانون اساسی

تخریب عامدانۀ تأسیسات درمانی، جنایت علیه بشریت است

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۸ مهر ۱۴۰۳

مشروعیت دفاع از مقاومت در حقوق بین‌الملل

گزارش تصویری بازدید دکتر طحان‌نظیف از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی