کد خبر: ۱۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷- 05 July 2024
پس از بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات؛

سخنگوی شورای نگهبان: نظارت بر انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است/ هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات ندارد

دکتر طحان نظیف گفت: نظارت بر انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است.

سخنگوی شورای نگهبان: نظارت بر انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است/ هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان پس از بازدید از ستاد مرکزی نظارت بر مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح امروز در سراسر شعب آغاز شد و تاخیر خاصی در این رابطه نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام شعب اخذ رای ناظران شورای نگهبان در کنار عوامل اجرایی حضور دارند و بر روند انتخابات نظارت می‌کنند؛ در هر شعبه ۳ یا ۴ ناظر داریم.

دکتر طحان‌نظیف تاکید کرد: فرآیند رای‌گیری با حضور عوامل اجرایی و ناظران انجام می‌شود؛ چنانچه عوامل نظارتی حضور نداشته باشند، رای‌گیری انجام نمی‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اعلام کرد: نمایندگان نامزدها در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و همچنین شعب اخذ رای حضور دارند؛ همه چیز روشن و شفاف است و ناظران شورای نگهبان نیز افرادی آموزش‌دیده هستند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد: ما در شورای نگهبان صیانت از آرای مردم را به عنوان حق‌الناس وظیفه خود می‌دانیم. عزیزان ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات گزارش‌های مختلفی را که از طرف مردم دریافت می‌کنند، پیگیری می‌کنند. این گزارش‌ها از طریق سامانه مردم ناظر به ما ارسال می‌شود و اعضای ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات تا حصول نتیجه این گزارشات را پیگیری می‌کنند.

وی این نکته را هم متذکر شد که برابر قانون نظارت بر فرآیند انتخابات منحصراً در اختیار شورای نگهبان است و هیچ نهاد دیگری حق نظارت بر انتخابات ندارد؛ اگر سامانه‌های دیگری به جز سامانه مردم ناظر برای اعلام و پیگیری تخلفات معرفی شده از نظر ما هیچ اعتباری ندارد.

دکتر طحان‌نظیف بیان داشت: به فضل خدا از ابتدای صبح تاکنون با مورد خاصی در فرآیند رای‌گیری مواجه نبودیم و امیدواریم که تا پایان رای‌گیری به همین صورت باشد.

دکتر طحان‌نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه براساس گزارشات پیش‌بینی می‌کنید آیا مشارکت افزایش یابد، عنوان کرد: شواهد میدانی حاکی از این است که حضور مردم تا این لحظه نسبت به هفته گذشته مقداری بیشتر بوده اما نمی‌توان تا پیش از پایان فرآیند رای‌گیری نسبت میزان مشارکت اظهارنظر کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان از مردم و نمایندگان نامزدها خواست تا گزارش‌های خود را به صورت مستند برای شورای نگهبان ارسال کنند تا قابلیت پیگیری داشته باشد‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار

بیانیه آیت‌الله مدرسی یزدی پیرامون حماسه انتخابات ریاست جمهوری

صحت مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری تایید شد

تشریح فرایند نظارت شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری

سهام دار و برنده‌ اصلی حماسه بزرگ انتخابات ملت شریف ایران است

دکتر طحان‌نظیف: شورای نگهبان با عینک سیاسی به افراد نگاه نکرده و بر اساس قانون عمل می‌کند/ امانت‌دار آرای مردم بودیم/ مراسم تنفیذ پس از صدور اعتبارنامه برگزار می‌شود

گزارش تصویری جلسه شورای نگهبان ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مردم شریف ایران پیروز انتخابات بودند

سخنگوی شورای نگهبان: آرای تمامی افراد حاضر در شعب اخذ می‌شود/ نظارت شورای نگهبان تا شمارش آخرین رای ادامه خواهد داشت

گزارش تصویری بازدید سخنگوی شورای نگهبان از چهار شعبه اخذ رای در سطح شهر تهران

سخنگوی شورای نگهبان: رای‌گیری در بسیاری از شعب همراه با تراکم مردم روبه‌رو است/ از انتشار نتایج غیررسمی و زودهنگام خودداری شود

پربازدید ها

سخنگوی شورای نگهبان: در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت نداریم

وزارت کشور و شورای نگهبان آماده برگزاری انتخابات هستند/ ناظران انتخاباتی در تمامی شعب اخذ رای حضور خواهند داشت؛ حضور ۳ تا ۴ ناظر در هر شعبه

سخنگوی شورای نگهبان: بررسی صلاحیت‌ها به پایان نرسیده/ از بخشی از مهلت دوم نیز استفاده خواهد شد

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره احراز هویت با شناسنامه و کارت ملی/ آمار و ارقامی که به صندوق‌های خارج کشور نسبت داده می‌شود اعتباری ندارد

اطلاعیه شورای نگهبان درباره دریافت شکایات انتخاباتی

انجام فرآیند‌های انتخابات در کمتر از ۴۰ روز بر اساس قانون، نشان‌دهنده اقتدار و استحکام نظام است/ رقابت‌ها کاملاً جدی بود

مشارکت حداکثری در انتخابات باعث شادی دوستان و یأس دشمنان است / مردم حرف اول و آخر را می‌زنند

آیت‌الله جنتی رای خود را به صندوق انداخت

پیام آیت‌الله مدرّسی یزدی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری

تبلیغات انتخاباتی پس از اعلام رسمی وزارت کشور آغاز می‌شود